luni, 23 martie 2009

BUCUResti, Bucur, esti

Preafrumosul oras capitala, care ma gazduieste si pe mine, alaturi de alte cateva zeci de mii de suflete, este un oras frumos. Da, ce va uitati stramb?

Cred ca stiu ce vreti sa ziceti. Praf mult. Jeg. Ambuteiaje. Aglomeratie. Furnicar. Zgomot. Mirosuri care mai de care. Scorojeala. Subrezeala. Gropi. Gunoi. Iar eu va zic un singur cuvant: VIATA. Orasul traieste, asta e dovada vie. Orice traieste consuma, se deterioreaza, se imbolnaveste. Si nu, orasul nu e batran, nu e pe moarte...e cat se poate de tanar. Ca un flacau ce n-are frica de nimic, se distruge, se repara, pulseaza, se zbate, se bate. Nu castiga toate bataliile, nu iese tot timpul nesifonat, dar orasul E VIU!

Ce-i mai important, orasul se bucura de viata. De-asta ii si zice Bucuresti (parerea mea). Pentru ca este bucuros. Fericit. Intocmai ca tanarul care se avanta neinfricat si care sufera cresteri de adrenalina, care il fac fericit.

Poate ca daca toata lumea ar privi astfel orasul asa, nu ar mai fi atatia nervi; noi, globulele albe si rosii din sangele orasului (care este aerul) am functiona mai bine daca ne-am intelege rolul. Nu am mai fi niste crispati, satui de viata la oras, satui de viata in general, furiosi, anxiosi, cu probleme pe sistem nervos. Am fi zambitori, binevoitori, ne-am simti bine, ne-am bucura. Am fi FERICITI. Am TRAI. Am avea VIATA.

Haideti sa incercam sa ne vedem cu alti ochi. Si pe noi insine, si pe oras. Si pe cei din jur. Credeti ca se poate?

E spre binele vostru. Pe bune.

:)

3 comentarii:

  1. Un exemplu banal...si sunt sigur ca ati avut cu toti ocazia sa cunoasteti sentimentul.... Daca va vede cineva ca aruncati o hartie pe jos, nu va veni nimeni sa va zica sa o luati de acolo, asta pentru ca nimanui nu ii pasa decat de el. In lumea noastra este prea mult egoism. Daca ar veni cineva si v-ar ruga sa aruncati hartia la cos si dvs. ati face la fel la randul vostru, poate atunci Bucurestiul ar fi mai curat cu 0.001%.

    Dupa cum spuneam....ne este mai usor sa cantam, precum un cor bisericesc: Dulce Autodistrugere.

    Haideti sa facem ceva in legatura cu asta, tine numai de bun simt.....

    RăspundețiȘtergere
  2. iri mama....nush cum sa zic...om vrea noi sa fie totu bright....dar stii ...tre s fii foarte naiv s avezi totu chiar asa de roz...orasu traieste...dar se chinuie. si ne chinuie cu el(at least pe unii)...nush...sper ca intr-o zi o sa traim si noi prin bataile inimii orasului. BUCURESTI. pup.

    RăspundețiȘtergere