marți, 12 mai 2009

Mafia din tramvai

(postare care trebuia sa fie pusa marti, 12 mai, dar care din motive obiective nu a putut fi finalizata)

Buna ziua si bine v-am gasit. Astazi va voi vorbi despre o problema frecvent intalnita printre tinerii needucati, sau printre tinerii mult prea educati. De cate ori v-ati asezat cu nesimtire pe locurile care nu sunt rezervate batranilor, dar care se afla in apropiere, fara sa va ganditi ca ar trebui sa stati in picioare si sa va uitati la un scaun gol si sa asteptati pana la statia viitoare sau viviitoare cand s-ar putea sa urce o persoana in varsta? Eu, va spun sincer, ca in ignoranta mea nu m-am gandit niciodata la asa ceva, insa astazi "mi-au fost bagate mintile in cap".

De cate ori ati fost ridicati de pe scaun pentru a lasa o persoana mai in varsta sa stea jos? Dar de cate ori ati fost ridicat de pe scaun, cu trei scaune LIBERE in jurul vostru, pentru a lasa o preastimata doamna sa se aseze?

Astazi, intr-o prea torida zi de mai, cand termometrul stricat de la Moghiorosh arata 45 de grade, iar cel functional arata 30, calatoream cu celebrul "41", tramvaiul care circula din 3 in 3 minute si se strica din 15 in 15. Dupa ce am prins fatidicul ceas in care vestea stricarea tramvaiului, am fost nevoita sa merg prin caldura de la Crangasi pana la Lacul Morii, cu un ghizdan jumate cat mine in spate. Fericita ca au dat drumul la tramvaie, am reusit intr-un final sa ma sui intr-un tramvai.

Totul bine si frumos, la Plaza se mai goleste si apuc si eu sa ma asez pe un scaun dintre cele trei care se fatzaie ca naiba (NEREZERVATE celor in varsta), dar macar mai lasam si eu greutatea din spate. Stau linistita pe scaun pana la Moghioros, cand o babaciune pana in 60 de ani (nu doresc sa jignesc persoanele in varsta, insa la fel cum eu sunt "Irinoi" pt profa de mate cand gresesc, la fel sunt si femeile in varsta "babaciuni" cand profita de imprejurari ) ma ridica cu tupeu si insulte, de cand era inca in usa tramvaiului dand sa urce, asta cand mai erau doua scaune libere in jurul meu. Cuminte si cu bun simt, ma ridic si dau sa ma asez pe alt scaun, insa nu reusesc pentru ca o alta doamna in varsta da sa se aseze. Intr-un final ma asez pe locul de la soare, deja obosita si derutata.

Babaciunea se tot uita la mine pe furis, cu niste ochi nebuni. Eu ma prefaceam ca n-o observ. Mai intorceam capul spre ea, iar dansa brusc intorcea ostentativ capul in alta parte. Cei din tramvai deja incepusera sa rada. La un momentdat, datorita caldurii excesive, mi-am permis sa-mi fac vant cu mana scurt. Acesta a fost apogeul, pare-se. Varful paharului. Babaciunea n-a mai suportat atata indolenta din partea mea (desi care fu indolenta, nu stiu) si a izbucnit. Ca ce-i cu atata nesimtire domne. Eu sunt chiar idioata, sau nu intelege. Ca ce ma fandosesc atata, ca sunt o needucata, ca trebuia sa gaseasca scaunul ala liber, ce cautam eu pe el. Sunt o proasta, ce mai, si scoala aia de cacat la care sunt (si la care n-o sa ajunga neam de neamul ei, daca toti urmasii ei sunt atat de batuti in cap ) ma invata numai prostii.

Evident ca am raspuns, desi nu prea se cadea sa ma cobor atat, insa dupa o zi grea si greoaie, trebuia sa ciripesc ceva. Am trimis-o efectiv la spitalul 9, am intors tot tramvaiul impotriva ei, si am avut si eu satisfactia ca m-am luat in gura cu o babaciune labila mental.

Ei, ce ziceti? Credeti ca sunt singura? Sau mai sunt si alte "babaciuni" care profita de avantajele varstei pentru a-i hartui pe cei tineri si cuminti?

UPDATE: Astazi (ziua curenta) am fost iar ridicata de pe scaun (stateam in spate) de o batranica, desi erau tineri pe scaun in jurul meu. S-a oferit totusi sa-mi tina ghiozdanul pe scaun, care era incredibil de greu (ca de obicei). Si s-a simtit datoare sa imi arate adeverinte si radiografii, cum ca are probleme cu sciaticul, ficatul, rinichii si alte organe vitale. Avea si ea dreptatea ei... si aveam eu fatza de fata buna :D

PS: De fapta buna ce-am facut, m-a mai prins si controlul fara belet. M-a hartzuit juma' de ora. Dar am eu serviciu, dom' controlor, sa platesc abonament?

:)

4 comentarii:

  1. :)).
    si pe mine m-a prins controlorul de 2 ori
    .. si 1data mai demult eram in 301 si de obicei
    la cand ajungi pe langa herastrau se aglomereaza.
    un cuplu de batranei comunisti in fatza mea; eu pe scaun geanta de 20 de kile.
    ma ridic, ca asa am invatat si nici nu ma ridic bine ca se aseaza un individ de vreo 24-25 de ani:)) asa ca mai bine ramai pe scaun.

    RăspundețiȘtergere
  2. URASC CONTROLORII.de unde pana mea sa am bani daca sunt eleva?ca doar nu m-oi duce acuma la produs!si da urasc babele din tramvaie.Retardate



    Maria

    RăspundețiȘtergere
  3. :)) :)) :))

    Cred totuşi că n-ar fi rău dacă ai fi mai înţelegătoare cu cei în vârsta; toţi ajungem acolo, mai repede decât ne dăm seama.

    Şi ... "tineri şi cuminţi"? Tânără, tânară da' cuminte ???

    Super postul. Mi-a plăcut.
    Profa de mate.

    RăspundețiȘtergere
  4. Sincer sa fiu este dreptul oricarui om, fie ca e copil, fie ca e adolescent, fie ca are 25-80 ani sau mai mult sa stea pe un scaun nerezervat batranilor sau problemelor cu handicap. Daca te tine sa iti iei injuraturi de la o baba nesimtita, poti sta linistit pe acel scaun pentru ca e dreptul tau. Daca in schimb baba sau mosuletul te roaga frumos si sunt destul de draguti, simpatici, atunci te ridici pentru ca te gandesti ca sunt batrani. Daca nu ii bagi in origini si punct. Eu asa fac :)

    RăspundețiȘtergere